Four German films and several German co-productions are screening in the Berlinale Competition. There are also more German films in the various individual sections than ever before, with both feature and documentary films holding their own amongst international productions. Audiences and the press have the opportunity to watch world premieres of new works from established filmmakers as well as making numerous interesting discoveries from previously unknown directors.