After Smoking/No Smoking (1993) and Coeurs (2006), this current work marks the third time French cinema doyen Alain Resnais has chosen to adapt a stage play by British playwright Alan Ayckbourn. By confining the action to an artificial, almost entirely studio-bound world, he succeeds in creating a tragicomic theatre of vanities. Employing the ironic distance of a sage observer of human nature, Resnais ponders the power of love and desire and in doing so enables his characters, driven by their longings, hopes and obsessions, to leave the beaten track for once.