An investigation of the Egyptian psyche juxtaposing messages distributed online via voicemail prior to the fall of the Mubarak regime in February 2011 with the abandoned structures representing the long-lasting effects of a corrupt dictatorship.
Hannes Böck: Fünf Skulpturen aus den ägyptischen Heiligtümern im Museo del Sannio, Benevento Turning to Egyptian deities from a European museum, the work examines questions of historiography as well as the ambivalent role of photography in archaeological and art historical research.
A 3-part film project which takes the shape of an interactive installation, combining architectural designs, overhead-projections and sound to create an investigation of the history of Iran based on the classical story of Majnun and Layla.
In an adaptation of the suffragette film Le Bateau de Léontine (1911), a young au-pair girl floods the apartment of a neo-bourgeois family. In a slapstick style, the deluge washes away the reigning power structure and the bourgeois lifestyle.
The Brooklyn Bridge, New Year's Eve, a crowd gathered for the fireworks. We go to honor the Roeblings who designed and built the bridge. Known as ‘the cathedral of the sky’ open to everyone, it was intended to embody socialism.
An execution scene based on the memory of the son of the late Mr. Chavoret Jaruboon, Thailand's last executioner who passed away recently of cancer. After 33 years the execution of a female prisoner is constructed and performed by the son as his father.
The formation of the ‘Black September’ group, fighting towards the liberation of Palestine coincided with the development of the 8-bit computer processor. The video re-examines both events, the Palestinian as well as the technological revolution.
A camera, navigating space as though searching for something, like a ghost looking for its own body, walks through an abandoned store of sculptures. It’s the workshop of Cinears, one of the oldest prop and sculpture makers of the Italian film industry.