Director Sophie Fillières, who has attended the Berlinale twice previously with her 1994 debut Grande Petite, and Un chat, un chat in 2009, takes a look in her new film at a couple whose passion has fallen into a rut and who are now caught between routine and egoism. She delineates with bitter gallows humour their efforts to prevent their marriage from sliding down the slippery slope. Elegantly capturing the surreal aspects of daily life, the director paints a picture of two gridlocked ex-lovers who can no longer face each other – neither in the dark woods nor in their bright kitchen.