Director Pascal Chaumeil’s screen adaptation of Nick Hornby’s bestselling novel ‘A Long Way Down’ captures his protagonists’ loneliness and desperation by portraying the unpredictable dynamics of an alliance of necessity. The film’s tragic and comic aspects derive from the originality of its characters as, along with them, we discover some unexpected answers to the big and small questions posed by life.