Born in Saint Petersburg, Russia in 1982, she studied literature at the city’s university and then worked as an investigative journalist. In 2010, she moved to Germany and took up a film directing degree at the German Film and Television Academy Berlin. Her short film Come and Play won the Discovery Award in the 2013 Semaine de la Critique at Cannes. Since March 2022, she has been working as a human rights defender of people suffering from political persecution.
Born in Khabarovsk, Russia in 1992. She embarked on a degree in design but broke off her studies at the age of 18 to move to Saint Petersburg and work on arthouse film productions. She studied directing at the Saint Petersburg School of New Cinema where she later also taught. In 2021, she began to study and practice as a gestalt therapist. Since March 2022, she has been living in Tbilisi in Georgia.