In 1952, London was engulfed in the Great Smog. As a result of industrialisation, a leaden fog settled over the entire city. The archive images from this period become letters from a desolate future.
Born in London, UK in 1981, she studied documentary film directing at the National Film and Television School in Beaconsfield. Her short documentary Beyond the North Winds screened at festivals including Sundance London, Visions du Réel and Edinburgh and won the prize for Best Short Screenplay at the Poitiers Film Festival. Having participated in Berlinale Talents in 2021, she is currently developing her debut feature-length film.