Two young women retreat to a remote holiday home. While one of them undergoes a medical abortion, the other quietly cares for her. A snake slithers around them, unnoticed.
The director and screenwriter was born in Brazil in 1985. Her short film Desires of the Flesh premiered at the 2019 Sundance Festival. The Beads, which she co-directed with Emanuel Lavor, screened in the 2023 Berlinale Shorts. A natureza das coisas invisíveis is her debut feature film.
Born in Brazil in 1995, the filmmaker, actor and analogue photographer studied screenwriting at the Escuela Internacional de Cine y TV in Cuba. His screenplay for his feature project The Jaguar was selected for the 13th Brasil Cine Mundi international co-production meeting where it won awards including the Official Jury Prize. As miçangas is his second short film.