In suburban housing estates in France, young people are wishing for money and success. Their dreams even clog up the air conditioning ducts until everything begins to drip. What might happen if you swallow light?
Born in Vitry-sur-Seine, France, the director and erotic dancer of Franco-Chilean origin trained at the Beaux-Arts de Paris and later at Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains. Her cinematic work spans experimental cinema and documentary, exploring visual and narrative territories where intimacy and social issues intersect. With a poetic yet committed approach, she seeks to redefine cinematic forms and examine the relationship between art, politics and society in the contemporary world. Her short film 8 screened in Berlinale Shorts in 2023.