Kyiv in 2022. A car races at breakneck speed through the city at dawn. Filmed from a subjective camera angle in a single unedited shot, this contemporary remake of Claude Lelouch’s film C’etait un rendez-vous captures the emotions in a state of emergency caused by the war.
Born in Ivano-Frankivsk in 1986. The Ukrainian filmmaker and producer has a degree in cultural studies from the Kyiv-Mohyla Academy and in social anthropology from the Central European University in Budapest. From 2012 to 2013, she was a Fulbright Scholar at Temple University in Philadelphia. In 2015, she completed a documentary filmmaking course at the Wajda School in Warsaw. Her feature-length debut Heat Singers premiered at Visions du Réel in 2019 and was awarded Best Documentary by both the Ukrainian Film Critics Association and the Ukrainian Film Academy.