Born in Miami, USA in 1980, the Jamaican-American filmmaker has a BA in creative writing with a minor in African American studies. Her work, which is driven by interests in science, speculative fiction and fantasy, documents the unseen and unheralded nuances of diasporic peoples. She is creative director of Third Horizon, a Caribbean creative collective based in Miami which holds the annual Third Horizon Film Festival.