Born in Shiraz, Iran in 1972, he began directing documentaries and short films while studying sociology. After his second film, Iron Island, opportunities for him to make and screen his work grew increasingly restricted. All seven of his feature films have fallen victim to the censor in Iran. In 2010, he was arrested on set while working alongside Jafar Panahi and sentenced to a year in prison. He has won numerous international awards for his work including several prizes in Un Certain Regard at Cannes. Since 2017, he has been officially barred from leaving Iran.