The director, screenwriter and producer was born in Bologna, Italy in 1959. His debut feature film, Il vento fa il suo giro, screened at over 60 festivals around the world and won some 40 awards. His second feature, L’uomo che verrà, premiered at Rome Film Fest where it won a number of prizes as well as securing three David di Donatello and three Nastro d’Argento Italian film awards. Un giorno devi andare screened in the World Cinema competition at the Sundance Film Festival.