The sweltering summer heat beats down on a sterile residential estate in the suburbs of Rome. Many a family lives here that no longer belongs anywhere. There is a mysterious sense of unease that can explode at any moment. Parents are constantly frustrated because they are not from a better suburb, and the kind of middle-class life they had hoped for is beyond their reach. But their children are the real protagonists of the shock wave that propels the entire estate towards collapse. The D’Innocenzo brothers, whose first feature film La terra dell’abbastanza was one of the discoveries of the 2018 Panorama, have created a wild and astonishingly mature film that combines the bitterness of Kurt Vonnegut’s vision of America with the kind of folksy, humane sense of irony familiar to us from the work of Sergio Citti. An almost atavistic rage glimmers in the relationships and events portrayed in the directors’ rigorous mise-en-scène. An unreliable narrator guides us, sweetly and sarcastically, through this dark fairy tale. A story about women and men who see their hopes and dreams falling by the wayside all too soon.