The Iranian-Dutch visual artist and filmmaker studied visual arts at the Rijksakademie in Amsterdam and now lives and works in the Netherlands. Her work explores the concept of time by reflecting on the absence of images, memory psychology, oral history, narrative techniques and physical-psychological space. Her films have screened at the Rotterdam International Film Festival, Rencontres Internationales, Art Brussels and the Museum of Modern and Contemporary Art in Rijeka, Croatia. She is currently developing her first feature-length film.