The director, who was born in Israel in 1988, claims to have made films with Napoleon Bonaparte, God, a haemorrhoid and a donkey before adopting video game technology to obtain a new narrative freedom. Her work takes on the great biblical tales and confronts them with her own questions. She is a graduate of the Bezalel Academy of Art and Design in Jerusalem and Le Fresnoy art school in Tourcoing, France. She currently lives in Marseille. Her film It Wasn’t the Right Mountain, Mohammad screened in Berlinale Shorts in 2021.