Takotsubo syndrome, also known as stress cardiomyopathy or broken-heart syndrome, is a rare, acute and often serious dysfunction of the heart muscle that usually arises from extraordinary emotional or physical stress.
The writer and director was born in Korneuburg, Austria in 1993 and grew up in Vienna. Between 2012 and 2016, she studied dramatic writing at the Berlin University of the Arts where she also took a master’s in narrative film from 2016 to 2018. Having successfully completed both degrees, she has worked internationally as a transdisciplinary artist in text, film, music and performance, including being commissioned to write a libretto for the Deutsche Oper Berlin. In 2023, she released her first tracks as a musician as well as being awarded a drama scholarship by the City of Vienna.