The film also refers to an experimental investigation conducted by Kandinsky in 1923. He had assumed that there are direct correspondences between primary colors (yellow, red, blue) and forms (triangle, square, circle). It is by these means that The Perfect Square explores the question of how aesthetic and social norms influence and control our society and our artistic creation, as well as the western view of the world.