Examining the fantasies conveyed by crypto-currencies, an invisible narrator recounts her intimate dreams and fears. She accompanies us on a dreamlike, poetic, historical and futuristic audiovisual journey, and evokes the figure of the American extropian and cypherpunk Hal Finney, a crucial figure in the history of Bitcoin but also a cryogenic patient since 2014. In the narrator’s dreams, after a future Great Depression, Finney integrates a part of society that has gone into suspended animation or subsidised biostasis in order to accelerate economic recovery.
Exploring the sensation of temporary floating through the figure of “suspended animation”, the film also evokes a historical epoch marked by a high degree of unpredictability and uncertainty, due to the acceleration and disruption of new technologies, as well as to the multiple consequences of the Anthropocene. Is humanity floating in uncertainty, or are we rather in free fall?
Gala Hernández López is an artist-researcher and filmmaker. Her work accentuates interdisciplinary research with the production of essay films, video installations and performances, which explore new modes of subjectivation specifically produced by computational digital capitalism. She examines, through a feminist and critical lens, the discourses and imaginaries circulating in virtual communities as symptomatic fictions of the state of the world. Her work has been shown at DOK Leipzig, Cinéma du Réel, IndieLisboa, Transmediale and the Salon de Montrouge, among others.