A huge nationalist propaganda effort, part of the progress and development project of Brazil, the Trans-Amazonian Highway was implemented during the civic-military dictatorship, which lasted from 1964 to 1985, and it is today still a warm scar of the wrecked dream of the country’s history.
Artist and filmmaker Janaina Wagner works across video, drawing and installation. Currently a PhD fellow at Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains in France, she aims to present a critical understanding of the ways in which humans impose systems of order and control upon their surroundings.