The Japanese otter has been considered extinct since 2012. Kawauso, which is Japanese for otter, is a popular character in Japanese folklore.
Born in the prefecture of Gifu in Japan in 1964. His films and video installations have been presented in exhibitions in Japan since 1990. He was invited to the Berlinale for the first time in 2010 with his short film Akai Mori no Uta. In 2012, he returned to Berlinale Shorts with LI.LI.TA.AL., and in 2016 with Vita Lakamaya which, in 2025, is being re-screened as part of the “You and I Are Not Alone – Berlinale Shorts Revisited” jubilee programme. His work most recently featured in Berlinale Shorts in 2024 with Kawauso.