Born in China in 1989, the filmmaker and multi-disciplinary artist studied at the École nationale supérieure des Beaux-Arts in Paris and at Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains in Tourcoing. Her work, which focuses on the continual mutations within the industrial production chain of images, has been presented at Tate Modern, Palais de Tokyo, the 12th Berlin Biennale and various festivals and has won numerous awards. One Thousand and One Attempts to Be an Ocean screened in Berlinale Shorts in 2021.