In his powerful, semi-biographical debut peppered with pop-cultural references, Faraz Shariat unfolds a tale of intense first love. With a precise grasp of social context, he offers a sensitive insight into the experience of migrants in Germany caught between feeling foreign, being excluded and obtaining the permanent right to stay, and shows how even subsequent generations are still in the process of arriving.
Born in Cologne, Germany in 1994. After initial theatre directing and acting work at Schauspiel Köln and video installations for the Staatstheater Hannover, he studied dramatic arts at the University of Hildesheim. His debut feature film, No Hard Feelings, evolved from his autobiographical documentaries exploring his family history and his work as a translator for refugees. The film was developed in collaboration with Paulina Lorenz and Raquel Molt in the Jünglinge film collective in which the three have worked together since university. It premiered in the 2020 Panorama and won Best Feature Film both at the Teddy and the First Steps Awards.