The screenwriter and filmmaker was born in Córdoba, Argentina in 1986. After studying modern literature, she made her feature-length debut, Silence Is a Falling Body, which premiered at the International Documentary Film Festival Amsterdam in 2017. The film went on to be selected by over 50 festivals and won multiple awards.