Born in Kuching, Malaysia in 1957, his debut film Rebels of the Neon God screened in the Panorama Special section of the 1992 Berlinale. In 1994, Vive l’amour was awarded the Golden Lion at the Venice Film Festival. His films also screened at the Berlinale in 1995, 1997, 2014, 2019 and 2020; in 1997, The River won a Silver Bear. His 2009 film Visage was co-produced by the Louvre museum in Paris. Stray Dogs won the Grand Prize of the Jury at Venice in 2013. His installations have been presented in the Venice and Shanghai Biennales.