Born in the USA in 1990, she is a graduate of the School of Engineering at the University of Pennsylvania and was a Presidential Innovation Fellow for the Obama administration. She is currently studying a joint master’s degree at Stern-Tisch at New York University and is a Sundance Blackhouse Fellow. In her work she challenges expectations of race, family and addiction. Broken Bird is her debut film.