Born in Addis Ababa, Ethiopia in 1988. After studying engineering, she joined the Blue Nile Film Academy where, in 2015, she directed her first short film New Eyes, which screened at the Venice and Toronto international film festivals. Her short documentary, Letters from Ethiopia, was selected for the International Film Festival Rotterdam. She is an alumna of Berlinale Talents and Durban Talents, the TIFF Talent Lab, the Addis to Cannes exchange programme and the Locarno Summer Academy and has participated in the Realness African Screenwriters Residency.