Born in Frankfurt am Main, Germany in 1973, she studied at the Filmakademie Baden-Württemberg in the 1990s and received several scholarships including from the Cité des Arts in Paris, the graduate school of the Berlin University of the Arts and working scholarships from the Berlin Senate and the Hamburg Ministry of Culture and Media. Her short and feature-length films have been exhibited in both cinema and gallery contexts. Her first film to be presented in Berlinale Shorts was World on Board in 2019.