Dan Guthrie is an artist-filmmaker, film programmer, and writer whose practice often investigates and interrogates historical and contemporary Black presences and mis-presences with an interest in examining how they manifest themselves in rural areas. Recent presentations of his work include Whitstable Biennale, MIRROR (Arts University Plymouth), the Independent Cinema Office and LUX’s “Right of Way” screening tour. He is an awardee of the 2022 Michael O’Pray Prize for new writing on the moving image, part of the programming team for the 18th edition of Berwick Film & Media Arts Festival and a member of Stroud District Council’s Community Representation Taskforce.