A árvore is a ritual-film about my father – the artist, musician, and mystic of the forest – Guilherme Vaz, a man who lived and reflected on the frontier, on the fatal advance of modernity over the peoples of the earth, a man who wrote music instinctively, who thought of cinema as his “spiritual father” and, above all, whose lived life was his greatest work.