Diana Bustamante is a Colombian film producer, director and programmer who played a key role in the internationalisation of Colombian and Latin American cinema. She served as artistic director of the Cartagena International Film Festival from 2014 to 2019. She has produced films including La Tierra y la Sombra, winner of the Caméra d’Or at Cannes in 2015, and Memoria, Jury Prize at Cannes in 2021. In 2022, she made her directorial debut with the documentary Nuestra Película, which premiered at DOC NYC and received a Special Jury Mention at the ZINEBI Festival in Bilbao.