Born in Minsk, Belarus in 1987, he moved to Berlin, Germany at the age of ten and went on to study directing at the Film University Babelsberg with a focus on documentary filmmaking. His short film Handbuch, about the August 2020 protests in Belarus, won the Best Short Documentary Award at both IDFA and the Hamburg Short Film Festival. His work first screened at the Berlinale in 2024 when Ungewollte Verwandtschaft was selected for Berlinale Shorts.