Born in Kutaisi, Georgia in 1983, the artist and filmmaker is now based in Berlin. He studied at the State Academy of Fine Arts in Tbilisi and then took a degree in new media at the Berlin University of the Arts. His works focus on the moving image, the political background of its production and distribution, and its socio-political significance. They have been presented in numerous international contexts including at the Taipei Biennial in 2023, the National Art Center in Tokyo and the SculptureCenter in New York.