The director was born in Odesa, Ukraine in 1984 and grew up in Germany. He has been based in Vienna since 2013. He began his directorial career working in music videos and commercials before turning his focus to filmmaking. He has written and directed two short films, Aysu and Yuragim, both in collaboration with Varia Garib.
Originally from Uzbekistan, the director is now based in Vienna. She first studied art history, followed by filmmaking at the School of New Cinema. Since 2023, she has been working together with Kirill Komar.