Karimah Ashadu is a British-born Nigerian artist and film director living and working between Hamburg and Lagos. Her practice is concerned with labour, patriarchy and notions of independence pertaining to the socio-economic and socio-cultural context of Nigeria and its diaspora. Ashadu’s work has been exhibited and screened internationally, including at the 60th Venice Biennale (Silver Lion for a Promising Young Participant), as well as at MoMA PS1, Tate Modern and the Istanbul Biennial. She is the founder of the film production company Golddust by Ashadu, specialising in artists’ films on Black culture and African discourses.