Utkarsh is an artist and filmmaker from Delhi whose practice investigates how the visible world is constructed and remembered, exploring the optical and archival processes that shape memory and identity. His films have been shown at the Berlinale, FICUNAM, EXiS and Rencontres Paris/Berlin. A recipient of the Flaherty Film Seminar Fellowship, his writings on film and photography have been published in “The Caravan” magazine and “STIRworld”. He holds a master’s degree in film and video from the California Institute of the Arts. In 2024, he was part of Forum Expanded with the film Remote Occlusions.