Artist and filmmaker Oliver Husain is based in Toronto. His projects are frequently collaborations with other artists and friends, and often begin with a fragment of history, a rumour, a personal encounter or a distant memory. He uses a wide range of cinematic languages, technical experiments and visual pleasures – such as dance, puppetry, costume and special effects – to animate his research and draw viewers into complex narrative setups.