Feargal Ward is a filmmaker and artist from Ireland. His practice is largely concerned with the hybrid-documentary form, where tropes and devices from narrative cinema are often appropriated or subverted in an attempt to facilitate the telling of greater truths. His feature documentary The Lonely Battle of Thomas Reid (2017) premiered in the main competition at International Documentary Film Festival Amsterdam and screened at multiple festivals worldwide before being broadcast on German, Irish, and Finnish television. His debut feature documentary Yximalloo (co-directed with Tadhg O’Sullivan, 2014) premiered at FIDMarseille, where it won the Prix Premier.