Mahmoud Ibrahim is an Egyptian filmmaker living in his hometown Kafr El-Dawar. He was among the first class of students to graduate from the Higher Institute of Cinema in Alexandria in 2023. He is interested in the relationship between the individual and the city, and the intersection of collective and personal archives. He co-founded HandyCam Films, an independent production company that seeks to explore new art spaces and create alternative production methods, away from centralism. Akher Youm is his debut short film.