Room 404 is an essayistic response to the documentary Room 525 shot by the same artists. The film marks the transition from documentary to essay, from the real space of the room to the reality marked by the most common error of the digital age, 404: file not found. The desire to express the objective truth of the situation, which drove the makers to experience the calamity as it unraveled, gives way to the doubt that permeates the situation that emerges in the post-calamity state.
Formally trained as a dancer and choreographer, independent filmmaker and artist Elysa Wendi investigates the dislocation and displacement of memories and identities in her practice. Straddling the amorphous boundaries between borders, languages and histories, Wendi works through hybrid documentary projects, audio-visual essays and meta-choreographic rituals to explore the auto-fictional narratives of bodies and movements. Her films have been screened widely at film festivals, including Jihlava, Le FIFA (Montréal) and Image Forum (Tokyo), and awarded in Hong Kong (Gold Award, 28th ifva) and Taiwan (Best Experimental Film, 17th South Taiwan Film Festival), among others.