The director was born and grew up in Turkey. In 2010, she relocated to France and studied psychology. She now works as a psychologist with people in exile and young people in foster care. In parallel to this work, in 2019 she participated in the La Ruche Gindou Cinéma writing residency during which she developed the screenplay for her debut short film, Adieu tortue.