The Iranian multidisciplinary artist is best known for her documentary filmmaking and her painting. She graduated from the Graphic Art School and studied painting at the University of Art and Architecture in Tehran. Between 2013 to 2018, she took film training at the Documentary Campus Masterschool and the Danish Film School. Her most notable work is 1001 Nights Apart which won the VFF Documentary Film Production Award at DOK.fest in Munich. The film was released in cinemas across Germany in 2022 and also screened on TV channels including Arte, SVT, TVO and Avrotros.