Jeff is invited by his friend Max to travel deep into the woods and stay with them at the isolated wilderness lodge of acclaimed film director Blake Cadieux. Jeff has high expectations for the trip: Cadieux is an artist he greatly admires – plus Max’s older sister Aliocha, with whom Jeff is secretly in love, is also coming. The hostile virgin forest and the director’s huge log cabin become the territory where the youthful search for ideals and freedom comes up against the wounded egos of the adults.
The director began his career in documentary and made The Heart That Beats, filmed in a hospital in Montreal shortly after he himself had surgery there. He then moved into fiction though a major part of his work is autobiographical. The Demons, which explores his troubled childhood, premiered at San Sebastian in 2015 and went on to screen at 50 further festivals. Genesis, about adolescence, premiered at Locarno in 2018 and was presented at over 70 festivals.