The Chinese director was born in 1992 and earned her MFA degree from the School of the Art Institute of Chicago in 2019. After completing her studies, she returned to China and founded the Trembling Flame Films production company with her partner Yue Huang. In 2021, she produced Yue’s short film The Executioner, which premiered at Clermont-Ferrand. Her documentary debut A Long Journey Home premiered at Visions du Réel in 2022 where it won the Jury Prize in the Burning Lights competition. The film went on to be invited to several other festivals, including MoMA’s Doc Fortnight in 2023.