The writer, philosopher and curator was born in Spain and lives in Paris. Considered one of the leading figures in the study of gender and body politics, his work includes the role of curator at documenta 14 and at the Taiwanese Pavilion of the 58th Venice Biennale in 2019. His books – which include “Countersexual Manifesto” and “Testo Junkie: Sex, Drugs, and Biopolitics in the Pharmacopornographic Era” – are key reference works in queer, trans and non-binary contemporary art and activism.