In this conversation held on the border between life, death and meditation, Lois Patiño continues his exploration of the image as an immersive experience. As in a film by Apichatpong Weerasethakul, the cycle of birth, death and reincarnation coincides with the experience of watching. The act of seeing and of telling stories becomes a unique visionary experience that literally leads the viewer into another dimension.