Born in Tokyo, Japan in 1962, he began his career as a documentary filmmaker and, in 2014, founded the Bun-Buku production company. His films have screened regularly in competition at Cannes, with Shoplifters winning the festival’s Palme d’Or in 2018. The film was also nominated for a Best Foreign Language Film Oscar. His most recent film, La vérité, starring Catherine Deneuve and Juliette Binoche, opened the 2019 Venice International Film Festival.