Born in Lithuania in 1988, he studied applied mathematics and cinematography before completing a master’s in film directing in 2016. He recently worked as cinematographer on the feature film Summer Survivors by Marija Kavtaradze, as well as directing the short films By the Pool, which screened at Venice, and Caucasus, which was presented at Locarno. He is currently developing his debut feature film, Pilgrims, at the Torino FeatureLab.