Born in Durban, South Africa in 1970, she works with film as an interplay between cinematic traditions and installation art. Her films have screened at festivals including Toronto, Winterthur, Rotterdam and Durban and in exhibitions at Kunsthaus Zürich, Museum der Moderne Salzburg and Kunsthalle Wien. She has been artist in residence at the Netherlands Film Academy in Amsterdam and the California College of the Arts in San Francisco and was a member of the International Short Film Jury at the 68th Berlinale. She is currently professor for film at the University of Gothenburg.