Born in Boston, USA in 1992, he currently lives in Brooklyn, New York. The director is a graduate of the NYU Tisch School of the Arts. His films, which frequently explore rural and marginalised communities and are situated at the intersection of documentary and narrative processes, have screened at numerous festivals in the US. He is currently working as a video producer at Jazz at Lincoln Center. In 2019, he was a Jacob Burns Emerging Artist Fellow.